tipsar!


-
när jag ändå håller på hade jag tänkt att visa vilken bok jag läser, jag känner mig faktiskt ganska stolt som läser en bok med mhh, ska kolla hur många sidor.. 319 sidor, ganska duktigt av mig, för jag läser bara böcker med typ max 150 sidor, haha, men här kommer iaf lite text om vad boken handlar om!
=
HUR KÄR FÅR MAN BLI?
''Om inte om vore, tänkte jag. Om inte om vore skulle jag bli kär i Adam. Hur kär som helst. Blossande, vanvettigt gnisterkär. Ursinnigt sprängförälskad. Men nu var ju om. Och bara själva tanken på att bli kär i Adam var totalförbjuden, straffbar, ohygglig och fruktansvärd. Ändå tänkte jag den. Ändå fladdrade kolibrin där inne. Trots att om var.''

Här finns det omöjliga valet mellan bästisen och kärleken. Här finns djupa familjekonflikter. Vuxna som sviker. Här finns ett fenomenalt skickligt porträtt av en konflikträdd pappa som duckar för alla problem. Här finns också de vuxnas konflikter, och under alltsammans det stora problemet att kunna säga som det är innan det är för sent.




Kommentarer
Postat av: Anonym

grym bok !

2010-01-28 @ 20:19:09
Postat av: mia

asbra bok!

2010-01-28 @ 20:20:45
URL: http://annamariafrida.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är min favoritförfattare!!

Katarina von Bredow har gjort så många bra och bättre böcker! Jag har läst alla.

Har du inte läst den nya (inte i pocketform) så tycker jag verkligen du ska göra det! <<3

Din blogg var ju skitfin, nu ska jag kolla vidaree..

2010-01-28 @ 21:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0